Matkailuelinkeinolle suunta ja tavoitteet

Tuusulan ja Järvenpään alueella on erittäin vahvoja matkailullisia vetovoimatekijöitä ja matkailualan yritysten tuotteisto on lähtökohtaisesti hyvää. Alueen sijainti Helsingin läheisyydessä on matkailullisesti erinomainen. Hyvistä lähtökohdista huolimatta alueen tunnettuus ja vetovoimaisuus ovat heikompia kuin ne voisivat olla. Alueen matkailuyritysten kapasiteetti eti ole täydessä käytössä. Alueen kunnille matkailun mahdollistamaa tulo- ja työllisyysvaikutuspotentiaalia ei ole saatu hyödynnettyä. Alueellinen matkailuyhteistyö ei toimi, yhteiset tavoitteet ja toimenpiteet puuttuvat.

Tuusulanjärven alueen matkailuyritykset ovat yhdessä Järvenpään kaupungin ja Tuusulan kunnna kanssa käynnistäneet Tuusulanjärven alueen matkailuhankkeen. Hankkeessa määritetään keskeiset aluebrändin rakentamisen toimenpiteet, tehdään toimeenpanosuunnitelma sekä toteutetaan sarja palvelumuotoiluhankkeita, joilla tavoiteltava mielikuva saadaan toteutumaan alueen matkailuyritysten palveluissa ja viestinnässä. Työn toteuttamisesta vastaa HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu.

Tervetuloa mukaan suunnittelemaan ja vaikuttamaan

Projekti käynnistyy avoimella kickoff-tilaisuudella majatalo Onnelassa tiistaina 22.10.2013 klo 17. Loka-joulukuussa järjestetään kolmen työpajan sarja, jossa yritysten, yhteisöjen ja kaupunkien/kuntien edustajien kanssa hahmotellaan Tuusulanjärven alueelle tavoittelemisen arvoinen brändi-identiteetti, sekä toimenpiteet, joilla lähdemme sitä rakentamaan. Suunnitteluvaihe päättyy joukuussa 2013, jolloin varsinainen tekeminen alkaa. Tekeminen käynnistyy neljällä palvelumuotoiluhankkeella, jotka toteutetaan keväällä 2014.

Tuusulanjärven alueen matkailullisen menestyksen rakentavat alan toimijat yhdessä ja sinun näkemyksesi on tärkeä. Ilmoittaudu mukaan työpajoihin osoitteessa https://haaga-helia.etapahtuma.fi/. Ilmoittautumisen koodi on TUUSULANJÄRVI.

Brändin voi ajatella olevan kuin hiili. Ensin päätämme mihin hiileen haluamme joukkona puhaltaa. Mitä useampi hiileen puhaltaa, sitä voimakkaammin se hehkuu.

Työryhmä:

Pekka Holma, Krapi, toimitusjohtaja (työryhmän pj)
Hannu Haukkasalo, Tuusulan kunta, kuntakehitysjohtaja
Jussi Salonen, Tuusulan kuntakehityslautakunta pj
Olli Keto-Tokoi, Järvenpään kaupunki, yrityspalvelujohtaja
Kalle Jämsen, Järvenpään kaupunki, kulttuurijohtaja
Martti Meronen, Onnela, johtaja
Juha Ollila, Härmän Rati
Antti Ropponen, Gustavelund, toimitusjohtaja
Teemu Moilanen, HAAGA-HELIA, yliopettaja
Marika Karhula, Järvenpään kaupunki, matkailusihteeri (työryhmän sihteeri)

Lisätietoja:
Pekka Holma, Krapi, toimitusjohtaja. pekka.holma@krapi.fi, 0400 756675
Hannu Haukkasalo, Tuusulan kunta, kuntakehitysjohtaja. hannu.haukkasalo@tuusula.fi, 040 314 3020
Olli Keto-Tokoi, Järvenpään kaupunki, yrityspalvelujohtaja. olli.keto-tokoi@jarvenpaa.fi, 040 315 2566

keskari

3 thoughts on “Matkailuelinkeinolle suunta ja tavoitteet

  1. Päivitysilmoitus: Tuusulanjärvi maailmankartalle kick off | Tuusulanjärvi

  2. Päivitysilmoitus: Matkailuhankkeen ensimmäinen työpaja oli tuottoisa | Tuusulanjärvi

  3. Päivitysilmoitus: Tuusulanjärven identiteetti ja maine – tule tiedotustilaisuuteen | Tuusulanjärvi

Keskustele!

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s